Auto zoeken
4 minuten leestijd
17-03-2021

WLTP regeling vervangt de NEDC regeling

NEDC en WLTP

Al sinds de jaren ’80 wordt de zogenoemde C02 uitstoot van auto’s gemeten middels de “oude”emissietest te weten de ‘New European Driving Cycle’ (NEDC). Aangezien de auto’s in de afgelopen 40 jaar een sterke ontwikkeling hebben doorgemaakt is deze methode verouderd en is in 2017 besloten over te gaan op een nieuwe emissietest. Deze nieuwe emissietest, de ‘Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure’ (WLTP), is sinds zijn ontwikkeling in 2017 van kracht. Op auto’s geproduceerd na 2017 zijn dan ook beide metingen uitgevoerd en worden deze vermeld op de CVO (Certificaat Van Overeenstemming) welke voor ieder voertuig wordt uitgegeven.

De WLTP zorgt voor realistischer testcondities waaronder:

  • Meer realistisch rijgedrag;
  • Een grotere variatie aan rijomstandigheden (stad, buitenwijk, buitenwegen, snelweg);
  • Grotere testafstanden;
  • Meer realistische buitentemperaturen, die dichter liggen bij het Europees gemiddelde;
  • Hogere gemiddelde en maximum snelheden;
  • Hoger gemiddeld en maximum vermogen;
  • Dynamischer en meer realistisch optrekken en afremmen;
  • Kortere tussenstops;
  • Voor CO2-waarde en brandstofverbruik rekening houden met de optionele uitrusting van de individuele auto;
  • Strengere eisen aan testauto en meetomstandigheden;
  • Gunstigste en ongunstigste waardes onder invloed van opties voor vergelijkbare modellen worden weergegeven in consumenteninformatie.


Uitstoot en BPM

Indien u een auto gaat importeren uit het buitenland dient u voordat het Nederlands kenteken wordt afgegeven BPM af te dragen aan de Nederlandse overheid. Hoeveel? Dat hangt af van de CO2-uitstoot en de tarieven van de BPM. De WLTP meetmethode is accurater en geeft beter inzicht in het werkelijke verbruik en de CO2-uitstoot van een personenauto. Uit onderzoek van de TNO blijkt dat de CO2-uitstoot met de WLTP meetmethode gemiddeld hoger ligt.
Om de BPM niet te hoog te laten uitkomen worden de CO2-tarieven van de BPM per 1 juli 2020 naar beneden bijgesteld. Zo wordt voorkomen dat het gemiddelde BPM bedrag gaat stijgen (en daarmee ook de fiscale waarde van de auto). Kanttekening is echter wel dat de BPM bij sommige auto’s kan stijgen en bij sommige auto’s zal dalen. Afhankelijk van de (hogere of lagere) CO2-uitstoot.

Hier een voorbeeld van een Opel Mokka 1.4 Turbo automaat:

NEDC-waarde: 162 gr/km
Bruto BPM-bedrag € 15.969, – (tarieven 2020 jan-jun)
WLTP-waarde: 187 gr/km

Bruto BPM-bedrag € € 14.170,00 (voorlopige BPM tarieven 2020 jul-dec)
Zoals je ziet is de meetwaarde van de WLTP aanzienlijk hoger. Het BPM bedrag is echter lager in het tweede gedeelte van dit jaar. Je zou zeggen: wacht met importeren tot de nieuwe BPM-tarieven gelden. Maar ons inziens ligt dit iets genuanceerder en kan het écht per auto verschillen.


Wilt u een auto gaan importeren uit het buitenland? Zorg ervoor dat u niet achteraf voor verassingen komt te staan en laat vooraf door eenautoimporteren.nl een calculatie maken van de te betalen BPM bij invoer van uw auto.
Hulp van eenautoimporteren.nl? Geen probleem. Mail of bel ons gerust voor een vrijblijvende berekening.


Delen:

Een auto importeren?

Vind hier je volgende auto

Anderen bekeken zojuist

22x
Bmw

120

  1. Prijs
    € 20.995
  2. Kilometerstand
    25.067
  3. Bouwjaar
    2019
33x
Mg

EHS

  1. Prijs
    € 21.500
  2. Kilometerstand
    56.468
  3. Bouwjaar
    2022
14x
Mercedes-benz

S 400

  1. Prijs
    € 63.950
  2. Kilometerstand
    83.000
  3. Bouwjaar
    2020
11x
Kia

Stinger

  1. Prijs
    € 29.750
  2. Kilometerstand
    72.500
  3. Bouwjaar
    2019
18x
Vw

Touran

  1. Prijs
    € 30.935
  2. Kilometerstand
    40.650
  3. Bouwjaar
    2021
57x
Bmw

440 Gran Coupe

  1. Prijs
    € 38.700
  2. Kilometerstand
    64.700
  3. Bouwjaar
    2019
28x
Bmw

330

  1. Prijs
    € 27.220
  2. Kilometerstand
    32.116
  3. Bouwjaar
    2020
26x
Bmw

X3

  1. Prijs
    € 63.810
  2. Kilometerstand
    14.352
  3. Bouwjaar
    2023

Wij helpen je verder

5 minuten leestijd
Hyundai-dealers in Duitsland
1 minuut leestijd
Eenautoimporteren sponsort Rotterdamse Hockey Club Tempo '34
8 minuten leestijd
Een elektrische auto importeren
10 minuten leestijd
De voor- en nadelen van een waterstofauto
4 minuten leestijd
Toyota-dealers in Duitsland
24 minuten leestijd
Zit er fabrieksgarantie op een import auto?

Veelgestelde vragen

Hoelang duurt het voordat de auto op Nederlands kenteken staat?

Dit is afhankelijk van het pakket dat u kiest. Bij de volledige ontzorging houden wij rekening met 8 werkdagen voordat de auto bij ons op locatie is gebracht door de transporteur. Vervolgens rekenen wij ongeveer 9 werkdagen voordat wij de auto hebben ingevoerd bij de RDW. Bij het pakket voor enkel het invoeren van de auto tellen we de werkdagen voor het transport uiteraard niet mee. Houd hier rekening met 9 werkdagen. 

Importeren jullie ook auto’s uit andere landen?

Dat is uiteraard ook mogelijk. In principe kunnen wij vanuit elk land, binnen en buiten, de EU auto’s importeren. Echter geven wij zelf de voorkeur aan auto’s uit Duitsland. Dit o.a. vanwege de aantrekkelijke afstand tot Nederland, wat de transportkosten bepaalt. Wij raden daarom aan om een auto uit Duitsland te importeren.  

Is het mogelijk om mijn auto in te ruilen bij de aanschaf van een importauto?

Dat is zeker mogelijk! Dankzij onze jarenlange ervaring en kennis over gebruikte auto's, kunnen wij altijd een scherp voorstel doen om uw auto in te ruilen. U levert de auto in bij het ophalen van uw nieuw geïmporteerde auto en de inruilprijs wordt direct op de factuur verwerkt. Makkelijk toch?

Wat zijn de kosten voor het importeren van een auto?

Volledige ontzorging voor € 1.599,-Voor het importeren van een auto rekenen wij een vaste fee, deze bedraagt €1.599,- inclusief BTW (exclusief BPM). Deze fee is onafhankelijk van de auto die u wilt importeren. Auto invoeren in Nederland voor € 599,- Voor het invoeren van een auto in Nederland rekenen wij een vaste fee, deze bedraagt  € 599,- inclusief BTW (exclusief BPM kosten) . Deze fee is onafhankelijk van de auto die u wilt importeren.

Tevreden klanten

De auto stond met strik op ons...

Na een eerste gesprek met Cindy direct een prijsopgave voor de importkosten en servicefee ontvangen. Wij hadden de auto al zelf aangekocht en konden meteen...

Al eerder hebben ze een voertuig voor me gevonden en alles geregeld en vanzelfsprekend ben ik weer bij ze terug gekomen. Ook nu weer alles tot in de puntjes...

Super service

Ik stond op het punt om een auto te gaan private leasen, maar door de hoge maandelijkse kosten twijfelde ik. Gelukkig heb ik toch nog naar de mogelijkheden...

Perfecte Service

Diverse occasions gevonden in Duitsland. Cindy heeft goed meegekeken en per auto een duidelijk kostenplaatje gemaakt. Ook eerlijk advies. Volledige onderhoudshistorie...

TOP SERVICE

Wat een prachtig bedrijf. Vanaf minuut 1 heel goed contact. Niets is te veel gevraagd. In no time hadden ze een auto gevonden. Precies wat ik zocht. Elk...

Goede service en betrouwbaar

Cindy heeft ons heel erg goed geholpen om de juiste en betrouwbare auto te vinden. Momenteel valt het niet mee om een zgan auto te vinden op de markt (wij...

Helemaal Top !

Wij hebben via eenautoimporteren.nl een auto geïmporteerd en zijn zeer tevreden over de correcte service. Alles was tot in de puntjes geregeld wat resulteerde...

Zonder ervaring met dit proces contact opgezocht met eenautoimporteren.nl Alles werd duidelijk uitgelegd en wat de mogelijkheden waren. Na alles overdacht...