Auto zoeken
4 minuten leestijd
17-03-2021

WLTP regeling vervangt de NEDC regeling

NEDC en WLTP

Al sinds de jaren ’80 wordt de zogenoemde C02 uitstoot van auto’s gemeten middels de “oude”emissietest te weten de ‘New European Driving Cycle’ (NEDC). Aangezien de auto’s in de afgelopen 40 jaar een sterke ontwikkeling hebben doorgemaakt is deze methode verouderd en is in 2017 besloten over te gaan op een nieuwe emissietest. Deze nieuwe emissietest, de ‘Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure’ (WLTP), is sinds zijn ontwikkeling in 2017 van kracht. Op auto’s geproduceerd na 2017 zijn dan ook beide metingen uitgevoerd en worden deze vermeld op de CVO (Certificaat Van Overeenstemming) welke voor ieder voertuig wordt uitgegeven.

De WLTP zorgt voor realistischer testcondities waaronder:

  • Meer realistisch rijgedrag;
  • Een grotere variatie aan rijomstandigheden (stad, buitenwijk, buitenwegen, snelweg);
  • Grotere testafstanden;
  • Meer realistische buitentemperaturen, die dichter liggen bij het Europees gemiddelde;
  • Hogere gemiddelde en maximum snelheden;
  • Hoger gemiddeld en maximum vermogen;
  • Dynamischer en meer realistisch optrekken en afremmen;
  • Kortere tussenstops;
  • Voor CO2-waarde en brandstofverbruik rekening houden met de optionele uitrusting van de individuele auto;
  • Strengere eisen aan testauto en meetomstandigheden;
  • Gunstigste en ongunstigste waardes onder invloed van opties voor vergelijkbare modellen worden weergegeven in consumenteninformatie.


Uitstoot en BPM

Indien u een auto gaat importeren uit het buitenland dient u voordat het Nederlands kenteken wordt afgegeven BPM af te dragen aan de Nederlandse overheid. Hoeveel? Dat hangt af van de CO2-uitstoot en de tarieven van de BPM. De WLTP meetmethode is accurater en geeft beter inzicht in het werkelijke verbruik en de CO2-uitstoot van een personenauto. Uit onderzoek van de TNO blijkt dat de CO2-uitstoot met de WLTP meetmethode gemiddeld hoger ligt.
Om de BPM niet te hoog te laten uitkomen worden de CO2-tarieven van de BPM per 1 juli 2020 naar beneden bijgesteld. Zo wordt voorkomen dat het gemiddelde BPM bedrag gaat stijgen (en daarmee ook de fiscale waarde van de auto). Kanttekening is echter wel dat de BPM bij sommige auto’s kan stijgen en bij sommige auto’s zal dalen. Afhankelijk van de (hogere of lagere) CO2-uitstoot.

Hier een voorbeeld van een Opel Mokka 1.4 Turbo automaat:

NEDC-waarde: 162 gr/km
Bruto BPM-bedrag € 15.969, – (tarieven 2020 jan-jun)
WLTP-waarde: 187 gr/km

Bruto BPM-bedrag € € 14.170,00 (voorlopige BPM tarieven 2020 jul-dec)
Zoals je ziet is de meetwaarde van de WLTP aanzienlijk hoger. Het BPM bedrag is echter lager in het tweede gedeelte van dit jaar. Je zou zeggen: wacht met importeren tot de nieuwe BPM-tarieven gelden. Maar ons inziens ligt dit iets genuanceerder en kan het écht per auto verschillen.


Wilt u een auto gaan importeren uit het buitenland? Zorg ervoor dat u niet achteraf voor verassingen komt te staan en laat vooraf door eenautoimporteren.nl een calculatie maken van de te betalen BPM bij invoer van uw auto.
Hulp van eenautoimporteren.nl? Geen probleem. Mail of bel ons gerust voor een vrijblijvende berekening.


Delen:

Een auto importeren?

Vind hier je volgende auto

Anderen bekeken zojuist

26x
Mercedes-benz

GLC 250

  1. Prijs
    € 44.450
  2. Kilometerstand
    33.335
  3. Bouwjaar
    2019
8x
Toyota

Yaris

  1. Prijs
    € 34.890
  2. Kilometerstand
    4.900
  3. Bouwjaar
    2022
36x
Mg

ZS

  1. Prijs
    € 33.820
  2. Kilometerstand
    0
  3. Bouwjaar
10x
Vw

Polo

  1. Prijs
    € 15.422
  2. Kilometerstand
    42.184
  3. Bouwjaar
    2018
45x
Mercedes-benz

CLA 220 Shooting Brake

  1. Prijs
    € 21.490
  2. Kilometerstand
    149.000
  3. Bouwjaar
    2019
6x
Smart

ForFour

  1. Prijs
    € 15.260
  2. Kilometerstand
    9.729
  3. Bouwjaar
    2020
302x
Vw

Polo

  1. Prijs
    € 20.900
  2. Kilometerstand
    14.084
  3. Bouwjaar
    2020
47x
Bmw

X1

  1. Prijs
    € 18.990
  2. Kilometerstand
    143.700
  3. Bouwjaar
    2017

Wij helpen je verder

8 minuten leestijd
Een elektrische auto importeren
24 minuten leestijd
Zit er fabrieksgarantie op een import auto?
1 minuut leestijd
Nieuwe kentekenreeks
1 minuut leestijd
Hebben jullie onze reclameborden al gezien?
5 minuten leestijd
BMW-dealers in Duitsland
7 minuten leestijd
Kosten auto importeren

Veelgestelde vragen

Hoe werkt het importeren van een auto uit Duitsland?

Het importeren van een auto uit Duitsland is niet eenvoudig. Je moet verschillende zaken regelen, goede afspraken maken met de Duitse dealer en de papieren van de auto grondig controleren. Maar het begint natuurlijk met het vinden van een geschikte auto. Voor het importeren van een Duitse auto doorloop je de volgende stappen: 1. Zoek een auto via onze website of een externe database 2. Controleer alle documenten 3. Bereken de totale aanschafkosten 4. Koop de auto 5. Laat de auto naar Nederland rijden of transporteren 6. Laat de auto keuren bij de RDW 7. Dien de BPM-aangifte in bij de belastingdienst 8. Vraag een Nederlands kenteken aan

Waarom een auto importeren uit Duitsland?

Door het importeren van een auto uit Duitsland bespaar je al snel 2% tot 15%. In Duitsland liggen de prijzen van nieuwe en gebruikte auto’s namelijk veel lager. Daarnaast is de markt vele malen groter en zijn de auto’s standaard luxer uitgevoerd. Dit alles maakt het importeren van een auto uit Duitsland financieel erg aantrekkelijk. In dit artikel lees je meer over de voordelen van het importeren van een auto uit Duitsland.

Wat zijn de kosten voor het importeren van een auto?

Volledige ontzorging voor € 1.599,-Voor het importeren van een auto rekenen wij een vaste fee, deze bedraagt €1.599,- inclusief BTW (exclusief BPM). Deze fee is onafhankelijk van de auto die u wilt importeren. Auto invoeren in Nederland voor € 599,- Voor het invoeren van een auto in Nederland rekenen wij een vaste fee, deze bedraagt  € 599,- inclusief BTW (exclusief BPM kosten) . Deze fee is onafhankelijk van de auto die u wilt importeren.

Hoelang duurt het voordat de auto op Nederlands kenteken staat?

Dit is afhankelijk van het pakket dat u kiest. Bij de volledige ontzorging houden wij rekening met 8 werkdagen voordat de auto bij ons op locatie is gebracht door de transporteur. Vervolgens rekenen wij ongeveer 9 werkdagen voordat wij de auto hebben ingevoerd bij de RDW. Bij het pakket voor enkel het invoeren van de auto tellen we de werkdagen voor het transport uiteraard niet mee. Houd hier rekening met 9 werkdagen. 

Tevreden klanten

Na een korte zoekactie heb mijn droomauto gevonden. Eenautoimporteren.nl heeft mij vervolgens volledig ontzorgd in elke stap van vinden tot rijden. Echt...

Helemaal Top !

Wij hebben via eenautoimporteren.nl een auto geïmporteerd en zijn zeer tevreden over de correcte service. Alles was tot in de puntjes geregeld wat resulteerde...

Gewoon top service

Fantastisch

In 2006 hebben mijn broertje en ik beide een auto bij de voorraad auto’s van koolaard gekocht. Nu in 2020 heb ik mijn eerste auto laten importeren en...

Leuke mensen en een geweldige transparante...

Het is zeer goed zaken doen met deze mensen, heel openhartig en eerlijk. Ik zal in de toekomst zeker weer van hun expertise gebruik willen maken. 100x...

Fantastische klantervaring!

Zelden, zeg maar nooit eigenlijk, zo prettig en professioneel samengewerkt met een autobedrijf. Deze mensen hebben ervaring en weten hoe het werkt, denken...

Na een praatje te hebben gemaakt op kantoor van eenautoimporteren.nl was ik er al snel uit. Bart & Cindy leggen duidelijk uit hoe het allemaal geregeld...

Zonder ervaring met dit proces contact opgezocht met eenautoimporteren.nl Alles werd duidelijk uitgelegd en wat de mogelijkheden waren. Na alles overdacht...